Sprzedaż aut bezwypadkowych

Komisy samochodowe często reklamują się, że oferują tylko i wyłącznie auta bezwypadkowe. Mało kto potrafi jednak odróżnić samodzielnie auto po wypadku od auta po kolizji. Do komisu samochodowego warto wybrać się ze specjalistą i czujnikiem grubości lakieru w kieszeni. Można też poprosić w komisie o możliwość sprawdzenia samochodu w zakładzie blacharsko-lakierniczym. Warto wybrać swój warsztat, aby mieć pewność i stu procentowe zaufanie do osoby, która stan pojazdu oceni. Można też wybrać się do komisu mając zaufanie, że hasła z reklamy są w stu procentach prawdziwe. Komisy samochodowe dzisiaj już nie oszukują swoich klientów, bo przecież jeszcze nie dawno ich sława nie była zbyt dobra. Dzisiaj najlepszą reklamą są polecenia od zadowolonych klientów. Zadowolony klient zawsze opowie komuś o swoim zadowoleniu. Gorzej natomiast, gdyby klient był niezadowolony. O niezadowoleniu dowie się więcej ludzi aniżeli o zadowoleniu.

Sprzedaż aut powypadkowych i obnoszenie się tym na plakatach i billboardach to dla klientów ważne zapewnienie. Nie ma przecież najmniejszego powodu, żeby komuś reklamującemu się w ten sposób nie wierzyć. Żaden komis nie narażałby na szwank swojej reputacji i opinii, reklamując się hasłem nie będącym prawdą. Wobec tego w komisach, które zapewniają, że sprzedają tylko auta bezwypadkowe, można spokojnie kupić samochód. Żyjemy w dobie internetu i błyskawicznego przepływu informacji. Polecić można kogoś tysiącom znajomych w kilka sekund. I chociażby dlatego każdy komis stara się, żeby sprzedawane samochody były realnie bezwypadkowe.

Używane samochody z salonu

Codziennie sprzedają się tysiące samochodów używanych. Duża część transakcji jest zainicjowana w internecie, zanim zostanie sfinalizowana końcowo. Ciągle jednak najwięcej samochodów używanych sprzedaje się w komisach samochodowych i salonach dealerskich. Szczególnym zaufaniem kupujących cieszą się Ci drudzy. To przecież oczywiste, że wchodząc do salonu z nowymi autami mamy z automatu zaufanie również względem oferowanych aut używanych. Chcąc kupić samochód używany w salonie należy się przygotować na spory wydatek. Nie znajdziemy w nich samochodów wiekowych, ponieważ nie znajdują one zainteresowania w takim miejscu. Salony oferują auta, które rocznikowo nie mają więcej aniżeli trzy, a maksymalnie cztery lata.

Kwestia wieku pojazdów używanych sprzedawanych w salonach jest ściśle powiązana z ich stanem technicznym. Prestiż, jakim salony cieszą się pośród klientów, wymaga od nich oferty na możliwie najlepszym poziomie. Salony nie mogą sobie pozwolić na sprzedaż pojazdów wiekowych albo niesprawdzonych, ponieważ jednocześnie reprezentują daną markę pojazdów na danym terenie. Zatem wchodząc do salonu Forda czy Fiata możemy spodziewać się, że do kupienia będą pewne i sprawdzone auta używane tych producentów. Wiele salonów oferuje na swoje samochody gwarancję, co bardzo cieszy klientów. Gwarancja na używany samochód nie jest już dzisiaj rzadkością. To raczej warunek wymagany, ażeby klienci zdecydowali się na kupno auta z salonu. Używane samochody w salonach są zawsze odrobinę droższe, aniżeli te same samochody na wolnym rynku czy w internecie.

Samochody używane z salonu

Motoryzacja rozwija się bardzo dynamicznie pod każdym względem. Rozwijane są również technologie poprawiające bezpieczeństwo jazdy. Tysiące ekspertów i naukowców, każdego dnia, pracuje wytrwale nad poprawą bezpieczeństwa kierowców i pasażerów podróżujących samochodami. Nawet w samochodach używanych, kilkuletnich sprzedawanych w salonach, można znaleźć już technologie na najwyższym poziomie. Kiedy pojawiały się one kilka lat temu były absolutną nowością a dzisiaj w samochodach są już standardem. W kontekście samochodów używanych można napisać o wielu pomysłach, które w nowych autach są już dopracowane do perfekcji.

W samochodach używanych oferowanych w salonach samochodowych, znajdziemy dobrze znane rozwiązania wspomagające prowadzenie samochodu. Kilkuletnie samochody marki Opel mają już funkcję asystenta zmiany pasa ruchu czy opcję odczytywania znaków drogowych. Samochody japońskiej marki Toyota ostrzegą kierowcę, kiedy na drodze przed autem wyrośnie niespodziewanie przeszkoda. W używanych autach klasy premium dostępne są funkcje, które w samochodach klasy średniej montuje się dopiero dzisiaj. Jak chociażby doskonale znane w niemieckich samochodach kamery cofania, czujniki parkowania czy wbudowane ekrany w deskę rozdzielczą. W salonach BMW czy Audi można znaleźć auta używane w najlepszym wyposażeniu. Wyposażenie to budzi podziw i zazdrość nawet dzisiaj, kiedy mowa o pięcioletnich samochodach tych producentów. Każde wyposażenie ma swoją cenę, ale dla kupujących samochody bezpieczeństwo swoje i pasażerów jest przecież bezcenne.

Samochody używane salon

Salony dealerskie oferują w sprzedaży samochody używane zdecydowanie z wyższej półki. W zależności od salonu, samochody używane dostępne do sprzedaży, występują w różnych wersjach nadwozi oraz silników. Dużym powodzeniem pośród samochodów z salonu cieszą się te auta, które wyposażono w automatyczną skrzynię biegów. Na czym polega działanie automatycznej skrzyni biegów? Jak sama nazwa wskazuje zmienia ona biegi automatycznie. Przekładnie, które znajdują się w skrzyni, połączone są z obrotomierzem i komputerem, który steruje całą automatyzacją. Jeśli kierujący takim autem rozpędza je, skrzynia sama przekłada biegi tak, aby obroty nie były ani za wysokie ani za niskie.

W salonach samochodowych aut z automatyczną skrzynią nie brakuje. W motoryzacji są one stosowane od prawie pół wieku, więc mnóstwo aut używanych dostępnych jest właśnie w automacie. Takie rozwiązanie ma tylu samo zwolenników co przeciwników. Zwolennicy decydują się na automatyczną skrzynię biegów, ponieważ dzięki niej wolna pozostaje prawa ręka kierującego. Przeciwnicy twierdzą natomiast, że korzystając z automatycznej przekładni biegów nie ma się władzy nad samochodem a auto prowadzi się wyjątkowo nudno. Każdy ma prawo mieć w tej kwestii własne zdanie. Jedno jest pewne. Samochody używane z salonu, w wersji z automatyczną skrzynią, mają ją w lepszym stanie technicznym aniżeli samochody ze skrzynią manualną. Automatyczne po prostu mniej się zużywają. Dzieje się tak dlatego, że obroty są idealnie dopasowane do używanego biegu.

Auta używane z salonu

Podjęcie decyzji o kupnie używanego samochodu to dopiero początek poszukiwań wymarzonego samochodu. Aut używanych warto szukać w salonach samochodowych. Niektóre salony samochodowe mają naprawdę doskonałe samochody używane, więc warto zacząć właśnie od nich. Poszukiwania najlepiej zacząć od salonów Toyoty, w których możemy już znaleźć używane samochody z silnikami hybrydowymi. To technologia przyszłości, która już dzisiaj dostępna jest w samochodach używanych. Nie trzeba się obawiać, że trzyletnie auto jest mocno wyeksploatowane. Żywotność silników hybrydowych przewidywana jest przez producenta na przynajmniej dziesięć lat. Ostatnio bardzo dużo mówi się o samochodach z silnikami hybrydowymi, ale nie wielu wie dokładnie, jaka jest ich zasada działania.

Silniki hybrydowe to połączenie silnika benzynowego z elektrycznym. Nawet samochody używane w salonach Toyoty mają już tą technologię w najlepszym wydaniu. Samochody o tych silnikach wykorzystują energię elektryczną do jazdy po mieście. Polega to na tym, że jadąc w korkach czy na niskich prędkościach, samochód wykorzystuje energię elektryczną skumulowaną w baterii. Jadąc wolno można nawet przez dwie minuty poruszać się bez przerwy tylko na baterię. Kiedy czas ten minie albo auto przyśpieszy, bateria ponownie się ładuje. Dzieje się tak, ponieważ w trakcie jazdy napędzanej silnikiem benzynowym wytwarza się energia ładująca akumulator. Silniki hybrydowe występują zawsze w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów. Ta technologia przyszłości dzisiaj jest już dostępna w autach z przeszłości, czyli w autach używanych.

Używane auta z salonu

Najpewniejsze auta używane z gwarancją można kupić w salonach dealerskich. Każdy salon samochodowy posiada w sprzedaży zarówno auta nowe jak i te używane. Jakościowo auta w salonach są o wiele lepsze aniżeli gdziekolwiek indziej. Wynika to z tego, że salony mają swój prestiż i reputację, której nie mogą w żaden sposób zaryzykować. Dlatego też auta używane są z najwyższej półki. Salony nie skupują samochodów wiekowych i słabych, pod względem stanu technicznego. Nawet kiedy klienci kupują nowy samochód w salonie to swój stary mogą zostawić w rozliczenie tylko wówczas, kiedy spełnia on przyjęte kryteria. Salony, skupując auta do dalszej odsprzedaży, selekcjonują i wybierają naprawdę te najlepsze. Dlatego używane auta z salonu to bardzo często doskonałe okazje, niekoniecznie cenowe.

Lubimy kupować używane samochody bo są one tańsze, aniżeli auta nowe. Używany samochód nie traci na wartości tak szybko jak nowy. Dlatego w salonach samochodowych dostają wybór. Można wybrać pomiędzy nowymi samochodami a autami używanymi, które są starannie dobierane do dalszej sprzedaży. W salonach doskonale widać właśnie kontrast cenowy pomiędzy oferowanymi autami. Z jednej strony nowe auto, którego ceny są sztywne i na pewno nie małe.
Z drugiej strony dwu albo trzyletni samochód tej samej marki i tego samego modelu. Tylko, że tańszy o jakieś dwadzieścia a nawet trzydzieści procent. Widząc takie różnice w cenie klienci mocno zastanawiają się, które auto wybrać. Tylko ci zdecydowani na kupno nowego auta nie patrzą na używane.

Skup samochodów poleasingowych

Firmy, które specjalizują się w skupowaniu samochodów poleasingowych, zajmują się kompleksowo całą taką transakcją. Wszystko, co się wiąże z obsługą takiej transakcji, załatwiają za sprzedających właśnie takie firmy. Firma, która chce sprzedać samochody poleasingowe, wysyła zapytanie ofertowe do firm, które takie samochody skupują. Potem już wszystkie formalności przejmuje na siebie firma skupująca. Najpierw jednak przedstawiciele poszczególnych firm skupujących samochody poleasingowe odwiedzają firmę, która takowe chce sprzedać. Odwiedziny wiążą się z koniecznością przeprowadzenia wyceny samochodów do skupu. Firmy, które chcą oddać swoje auta, powinny zawsze poprosić o wycenę kilka firm skupujących.

Firma oferująca swoją flotę samochodów do skupienia wybiera najlepszą ofertę skupu, czyli najlepszą wycenę. Resztę formalności załatwia wybrany oferent. Sprzedaż samochodów następuje oczywiście na fakturę bądź rachunek. Wybór rozliczenia zależy od tego, w jaki sposób firma oddająca pojazdy rozlicza się z urzędem skarbowym. Od takiej transakcji trzeba odprowadzić odpowiednie podatki. Takie transakcje skupu aut flotowych po leasingu mogą dojść do skutku tylko wówczas, kiedy sprzedający nie ma zbyt wygórowanych oczekiwań finansowych. Im więcej samochodów skupowanych jest naraz tym mniejsza cena detaliczna za każdy samochód. Firmy, które mają naprawdę duże floty, wolą się tych samochodów po prostu pozbyć. A najprościej jest sprzedać je firmie, która skupuje wszystkie firmowe pojazdy hurtowo.

Skup samochodów używanych

Większość komisów samochodowych umożliwia zostawienie w nich samochodu do sprzedaży. Prowadzą one usługę pośredniczenia w sprzedaży. W tym wypadku używa się określenia „zostawienie samochodu w komis” – od nazwy miejsc, w których się je zostawia. Jeśli zostawiony w komisie samochód znajduje nabywcę to od kwoty sprzedaży komis pobiera swoją prowizję. Oprócz tej podstawowej funkcji każdy komis prowadzi skup samochodów używanych. Wtedy za samochód od razu wypłacana jest właścicielowi gotówka. Pieniądze dostaje się za samochód od ręki i bez czekania na kupca. Co więcej, zapłata za samochód jest podobna do tej, jakiej można oczekiwać przy umowie komisowej.

Skup samochodów używanych prowadzą również salony samochodowe i to te dealerskie. To dokładnie te same salony, które oferują nowe auta marek, które reprezentują. Salony nie pośredniczą w sprzedaży, a auta przez nie skupowane muszą spełniać określone wymagania. Niektóre salony nie skupują samochodów starszych aniżeli ustalony przedział rocznika. Jeszcze inne nie kupują samochodów, w których grubość lakieru przekracza normy dla oryginalnej warstwy z produkcji. Komisy też nie kupują samochodów w złym stanie, ale na pewno chcą mieć większy wybór aniżeli salony samochodowe. Właściciele komisów mocno dbają o to, żeby mieć w swojej ofercie samochód dla każdego. Tym bardziej, że dzisiaj najczęściej kupowane samochody to właśnie używane. Komisom samochodowym skupowanie samochodów używanych na pewno opłaci się bardziej niż pośredniczenie w ich sprzedaży.

Skup aut używanych

Komisy samochodowe oraz salony dealerskie stawiają dzisiaj na zadowolenie klienta
z zakupionego samochodu używanego. Czasy, w których sprzedawano auta wątpliwego stanu technicznego, już na szczęście dawno minęły. Dzisiaj rynek aut używanych i transakcje na nim to miliardy złotych do podziału. Dlatego komisy i salony walczą o każdego klienta, a robią to jakością i stanem technicznym oferowanych do sprzedaży pojazdów. Jednak, żeby miały co sprzedawać to najpierw muszą kupić. W tym przypadku akurat muszą kupić dobrze i tanio. Dzisiaj skup aut używanych działa bardzo prężnie, ale wyceny samochodów w komisach i salonach nie odzwierciedlają rynkowej wartości pojazdów. Tylko, że chcąc sprzedać za gotówkę auto w komisie czy w salonie, trzeba się liczyć z tym, że nie dostanie się za nie tyle ile warte jest dla końcowego nabywcy.

Skup aut używanych to jest biznes, który komisom i salonom ma przynieść dochód. To przecież oczywiste, że nikt nie będzie za darmo pośredniczył w sprzedaży używanych samochodów. Ale skup aut używanych to rozwiązanie dla osób, które chcą od ręki sprzedać samochód i nie mają czasu czekać na znalezienie zainteresowanego kupca – osoby prywatnej. Można więc auto sprzedać do komisu bądź salonu, ale trzeba mieć tą świadomość, że to komis czy salon sprzeda je potem za wartość rynkową. Opłacalność w dalszej sprzedaży skupowanych samochodów będzie wówczas, gdy marża za sprzedaż będzie na poziomie piętnastu procent. Tyle mniej należy się spodziewać, jeśli chodzi o wartość, po jakiej komis bądź salon skupi samochód za gotówkę.

Skup aut poleasingowych

Wiele polskich firm, które działają globalnie w całym kraju, korzysta z opcji leasingu na samochody firmowe. Dzięki temu pracownicy mają nowe auta służbowe, wymieniane regularnie co trzy bądź cztery lata. Leasingi bądź wynajem długoterminowy wiążą się z tym, że samochody później można zbyć. Jako, że w jednej firmie może ich być nawet kilkadziesiąt to jest to zazwyczaj robione hurtowo. W tym miejscu pojawia się rola firm oferujących skup aut poleasingowych. Wszystkie auta będące przedmiotem leasingu po jego zakończeniu są sprzedawane w drodze licytacji bądź po prostu według uzgodnień i umowy. Firmy, które zajmują się skupem aut poleasingowych robią to, rzecz jasna, w celu dalszego odsprzedania z zyskiem.

W praktyce wygląda to tak, że duże firmy, które mają ogromne floty samochodów, nie mają czasu na ich sprzedawanie detalicznie. Jest jednak oczywiste, że opłacalność kupienia wszystkich aut naraz zależy od tego, jak niska będzie ich cena. Zatem korzyści ma zarówno firma, która się swojej floty pozbywa, jak i ta, która tę flotę w całości odkupuje. Ceny za pojedynczy samochód przy takim zakupie hurtowym mogą sięgać nawet połowy wartości rynkowej. Po sprawdzeniu stanu technicznego samochodów i ewentualnych naprawach, firmy prowadzące skup aut po leasingu, sprzedają te samochody detalicznym odbiorcom. Wiadomo, że za odpowiednią marżą. Takie samochody po leasingu cieszą się ogromnym zainteresowaniem, ponieważ w większości przypadków samochody te są w doskonałym stanie. Większość takich aut jest też zadbana pod względem wizualnym.